جزوات و کتب دانشگاهی

در این سایت جزوات و کتب دانشگاهی به صورت اختصاصی برای اکثر رشته های مهندسی، علوم و... قرار دارد. برای اطلاع از موجودی فایل مورد نظر در سایت جستجو کنید.

توزیع فصلی نزولات جوی


توزیع فصلی نزولات جوی

به نام خدا

نکته ای که از لحاظ کشاورزی مورد توجه می باشد این است که میزان کل بارندگی وضع حقیقی یک نقطه را از لحاظ استفاده ای که زراعت و نباتات می توانند بکنند روشن نمی سازد بلکه تقسیم مدار نزولات بین فصول مختلف اهمیت خیلی زیادی دارد زیرا ممکن است در یک ناحیه قسمت اعظم باران در یک یا چند روز نازل شود، در این صورت قسمت عمده ی آن به صورت سیل جاری می گردد و موجب خسارت و فرسایش خاک می گردد و بر فرض اینکه مصادف با دوره ی نمو نباتات باشد آن مقدار باران در آن موقع مورد استفاده قرار نمی گیرد تا چه رسد به اینکه این بارندگی در موقعی صورت گیرد که فصل نمو نباتات هم نباشد. و فقط وقتی که در بستر رودخانه ها سدهایی احداث و سیلاب ها جمع آوری گردیدیا مقداری از این آب ها در زمین فرو رفت و بوسیله ی قنات یا چاه عمیق به سطح زمین آورده شد می توان از قسمتی از این نزولات استفاده کرد.

منبع: هوا و اقلیم شناسی / دکتر علیزاده

 

 

  انتشار : ۶ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 250

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

داخل سایت، فایل مناسب سمینار و ارائه و ترجمه و غیره هم داریم بگردین. اگه پیدا نکردین پیام بذارید در اسرع وقت فایل تهیه شده و اضافه میشه.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما